Puan Penulis




Followers

Official FB Group

Official Page

Muhammad Qayl Sufi

Lilypie Angel and Memorial tickers

Kutemui Cinta (2010)

Kutemui Cinta (2010)
klik gambar untuk beli on9

Abang Khai Tomboi (2011)

Abang Khai Tomboi (2011)
PM FP untuk pembelian

Amar Farish (2012)

Amar Farish (2012)
klik gambar untuk beli on9

Zikir Cinta (2014)

Zikir Cinta (2014)
klik gambar untuk beli on9

Melodi Cinta (2015)

Melodi Cinta (2015)
Himpunan cerpen & mini novel

KhaiRizal : A Love Story (2015)

KhaiRizal : A Love Story (2015)
klik gambar untuk beli on9

Kau Bidadariku...

Kau Bidadariku...
manuskrip yang akan diperam. takkan diterbitkan dalam masa terdekat

No Highlight. Left click + ctrl to open new tab

Tuan tanah kedaung

Assalamualaikum and hi. I'm Nuraqilah Syuhaida a.k.a E-la Adiey :)

Love pastel | Love cosmetics | Love clothes | Unicorn & Mermaid freaks

I'm just planning, putting faith in Allah SWT ;)

Thursday, June 12, 2014

#NovelReview Amar Farish

Assalamualaikum and hye... hari ni aku tak nak update novel Zikir Cinta. Aku nak update benda yang aku dah tangguh sejak zaman berzaman. Huhuhu... ok, ni review pasal baby ke-3 aku, diberi nama Amar Farish.
.
Basically Amar Farish ni cerita pasal lelaki. Yalah, dah trang trang tajuk pun nama lelaki. So kalau anda jenis yang suka ikuti kisah hidup perempuan, novel ini tidak sesuai untuk anda. Hew... hew... hew...
.
Novel ni aku tulis tanpa sebab yang spesifik. Tak ada kajian dan penelitian, main taip je. Haha. Tajuknya pun aku beri spontan sebab nak post dekat website Penulisan2u.
.
Entah dalam berapa bab aku pos, aku dapat email daripada pihak Penulisan2u yang nak nilai manuskrip Amar Farish.
.
Okey, kalau korang dah beli novel ni, korang mesti tahu novel ni tebal. Dan ini memang novel paling tebal pernah aku karang. Hahaha.
.
Dan disebabkan ini cerita lebih kepada lelaki, memang tak banyaklah jiwang karat eh. Kalau korang jenis suka citer jiwang, gedik-gedik, aku nasihatkan jangan beli. Haha... novel ni sesuai untuk korang yang jenis sukakan sesuatu yang kelakar dan agak brutal. Hew... hew... hew...
.
Aku ambil masa setahun untuk karang sampai siap novel ni. Kekangan masa memang mencabar sebab masa tu aku still dekat UiTM. Masa cuti sem 3 tu barulah aku dapat siapkan. Bertungkus-lumus uollss... sampai bengkak2 mata I... :P
.
Alhamdulillah, akhir tahun 2012 akhirnya novel ni terbit jugok...
.
.
Ok, aku suka gambar rantai berukir AMAR tu. Haha...
.










Sorry aku printscreen conversation korang.
Aku just tak sangka je ada jugak orang suka novel yang tak jiwang ni. Hahaha

.
Haha. Ok. Terkejut aku tengok seseorang yang bernama Ammar Farish baca novel aku. Dia baca sebab ada nama dia kot dalam tu. Aku sendiri pun tak ada sebab spesifik kenapa aku taruk nama tu.
.
And yes, kalau korang tanya aku, memang novel ni aku target kat pembaca lelaki dan pembaca perempuan yang tak suka jiwang. Haha. 
.
Ok. Setakat ni jelah aku cerita. Aku printscreen suka2 je. Terima kasih korang semua yang dah baca novel ni and sudi tinggalkan review. Maaf sekiranya novel ini tidak menepati citarasa anda. Ngeee....
.
Aww... thanks awok. Selfie dengan novel kite :P

4 comments:

Anonymous said...

aku like novel ni meskipom kau kata kau main taip je.hahahahaha

intan razak said...

wow komen aku pun ada kat situ.hahaha

Eddayu said...

mmg best novel nie lain dr yg lain.. x klise dgn novel2 yg lain..
akk dh 2 kali bace novel nie.. yg pinjam dr akk pun ckp novel nie best.. ;)
yg x suke nye tang Farish kureng asam jawa kat org gaji dia.. cian kat org tua tue :'(
pe2 pun mmg best :))

E-la Adiey said...

anon- haha...terima kasih :'D

intan razak- :P

kak eddayu- hehe..biasalah kak, jd hero x kan perfect. kaya, baik, sopan. mesti ada slack sikit kat mana2. hewhewhew... terima kasih sgt2 akak.bgtau kwn akak terima kasih jugok :P klu ada idea tak klise tlg email saya ek :D hahaha